WooCommerce – Verdens mest populære nettbutikkløsning

For de fleste av våre kunder anbefaler vi WooCommerce som nettbutikkløsning når de vil starte en ny nettbutikk. Omtrent 30% av de største nettbutikkene bruker WooCommerce, som er en utvidelse av WordPress. WordPress brukes av omtrent 40% av alle nettsider.

WooCommerce er populært fordi det passer for mange. Mange bruker plattformen, noe som betyr at det finnes mye hjelp tilgjengelig: temaer, utvidelser, dokumentasjon, og veiledninger.

Hvis du har et spørsmål, er sjansen stor for at noen andre har spurt om det før. WooCommerce er også åpen kildekode, i motsetning til Shopify og Wix.

Dette gjør det enkelt og rimelig å videreutvikle nettbutikker bygget på WooCommerce.

Innholdsfortegnelse

WooCommerce

Hva er WooCommerce?

WooCommerce gir deg det du trenger for å starte en nettbutikk. Hvis noe mangler, kan du legge til utvidelser. For mer informasjon om hvordan du kommer i gang, se den offisielle dokumentasjonen for WooCommerce.

Mange betalingsløsninger, ERP- og CRM-systemer har integrasjoner for WooCommerce, slik at du får et komplett system.

Med vår erfaring kan vi anbefale løsninger for deg, og tilpasse koden om nødvendig. Hvis du trenger hjelp til å komme i gang, kan du lese om våre tjenester vi tilbyr.

WooCommerce har mange verktøy og utvidelser som gir deg oversikt over salg, markedsføring og konvertering, og hjelper deg med SEO, webdesign, bildeoptimalisering, caching og mer. Lær mer om hvordan vi kan hjelpe deg med SEO og synlighet.

Betalingsløsninger

Kjente betalingsløsninger som Klarna, Dintero, Vipps og Apple Pay

De fleste store betalingsløsninger har utvidelser for WooCommerce. Vi anbefaler ofte Klarna Checkout med Vipps som alternativ.

Klarna og Vipps er godt kjent blant norske forbrukere og gjør betalingsflyten rask og enkel, noe som øker salg og konvertering.

Med disse løsningene er du godt dekket både i Norge og internasjonalt. Du kan også integrere PayPal, Apple Pay og Google Pay i Klarna Checkout. PayPal er mye brukt internasjonalt og kan være et godt supplement for internasjonale kunder.

Klarna Checkout og Vipps

Klarna og Vipps er kjent og mye brukt i Norge, noe som gjør kjøpsprosessen enklere. Mange kunder har lagret betalingsinformasjonen i Klarna, noe som gjør kjøpet raskere.

Klarna Checkout er enkelt å sette opp og krever ingen spesialtilpasning. Vipps integreres som et eget alternativ i Klarna Checkout.

Klarna Checkout kommer med fakturaløsning, og Klarna tar risikoen ved fakturakjøp, slik at du får betalt med en gang. Klarna kan også brukes internasjonalt og integreres med Apple Pay, Google Pay og PayPal. Apple Pay og Google Pay blir mer tilgjengelige etter hvert som flere banker tilbyr disse løsningene.

Klarna har også Klarna Payments, som lar deg legge til kort- og direktebetaling, faktura og delbetaling i din egen kasse, samt Klarna In-store for fysiske butikker.

Apple Pay, Google Pay, PayPal og Stripe

Disse betalingsløsningene er også kjente. Selv om ikke alle banker tilbyr dem i dag, vil de nok bli mer tilgjengelige etter hvert. Stripe er en rimelig løsning for de som kun trenger kortbetaling. Den er rask å sette opp og er en robust plattform. Du kan lese mer om Stripe på deres nettside.

Apple Pay og Google Pay

Apple Pay og Google Pay er relativt nye betalingsløsninger i Norge, men vi er sikre på at vi kommer til å se mer av disse i tiden som kommer.

Norske utfordrere til Klarna – Dintero og Anyday

Med Klarnas suksess har vi fått norske utfordrere som Dintero og Anyday.

Dintero har vokst siden oppstarten i 2018 og tilbyr hurtigkasse, integrasjon med Vipps og Swish, og faktura for privat- og bedriftskunder.

Anyday satser på utsatt betaling og delbetaling uten skjulte kostnader.

Integrasjoner med WooCommerce

Kommunikasjon mellom nettbutikken og resten av virksomheten

Med en WooCommerce nettbutikk kan du sette opp et system som kommuniserer mellom alle ledd i virksomheten din.

Når et produkt får en prisjustering eller selges i butikken, oppdateres pris og varebeholdning i nettbutikken automatisk.

Når en ordre fullføres, oppdateres ERP- og regnskapsverktøyene, ordren går til et logistikkverktøy, fraktetikett printes, og sendes til fraktpartneren din.

God kommunikasjon med integrasjoner sparer deg for tid og kostnader. Les mer om hvordan du kan optimalisere din nettbutikk.

Det finnes mange integrasjoner, så det kan være utfordrende å vite hvilke som passer sammen.

Vi har lang erfaring med nettbutikker og hjelper deg gjerne med å finne den riktige kombinasjonen eller integrasjoner som passer ditt system.

Dette er noen verktøy vi har jobbet mest med som kan integreres med WordPress og WooCommerce:

  • Regnskap: Visma, PowerOffice og Fiken
  • Statistikk: Metorik, Microsoft Dynamics og Google Analytics
  • ERP-systemer: Visma, RackBeat og EasyDays
  • Frakt og levering: Logistra, Bring, PostNord og Helthjem
  • Kassesystem (POS): Zettle, Visma Wallmob, Front Systems og EasyDays
  • CRM-systemer: HubSpot og Salesforce
  • Markedsføring: Google Shopping, Prisjakt og EasyDays. Les om annonsering gjennom Google Ads
  • Nyhetsbrev og e-postautomasjon: Mailchimp, Metorik og HubSpot

Hvis du trenger en integrasjon som ikke finnes, eller har ditt eget verktøy du vil integrere, kan vi lage egne integrasjoner og API-er.

Hvis du er usikker på hva du trenger, ta kontakt, så finner vi ut av det sammen!

Vi tilbyr også andre tjenester innen digital markedsføring som hjelper deg å nå ditt fulle potensial.

Thomas Alling

Thomas Alling har over 25 års erfaring i internettbransjen og er nå daglig leder hos Mementor AS. Han er spesialist på digital markedsføring og konverteringsoptimalisering. Gjennom sin karriere har Thomas oppnådd betydelige resultater. Han er kjent for sin ekspertise innen "Google Ads-annonsering og søkemotoroptimalisering (SEO).