Om prosjektet
En utfordring til oss var å få den nye nettsiden til å passe med profilen uten at fargene ble forstyrrende, samt å inkorporere museenes silhuetter i designet.
Dette resulterte blant annet i et interaktivt forsidebanner hvor hvert museum er representert, og et gjennomgående fargetema som gjør nettsiden leken og nysgjerrig.
Videre har vi blant annet gitt god plass til museets mange arrangementer med egen kalendervisning, og gitt museumsbutikkene et område for å vise frem produktene sine.
Ved lansering var det ikke tenkt at museumsbutikkene skulle selge produktene på nett, men heller på et senere tidspunkt. Derfor gikk vi for en løsning hvor vi tilpasset WooCommerce ved å fjerne kjøpefunksjonaliteten, slik at alt er tilrettelagt for enkel videreutvikling i fremtiden.
Du kan se en kort videopresentasjon av prosjektet samt se et utvalg av skisser og bilder fra det ferdige designet under.
Du kan også lese mer om prosessen vår rundt webdesign og programmering på egen underside.